JVM
Don't miss

Preview DTM finale – Hockenheimring

dtm-hockenheim-2012-audi-bmw-mercedes-start

HOCKENHEIMRING je německý závodní okruh ležící poblíž města Hockenheim na jihozápadě země. Na trati se poprvé konaly závody už v třicátých letech od jeho otevření v roce 1932, kdy byl ale složen povětšinou z lesních cest. Závodilo se zde na motcyklech a byl používán jako testovací dráha pro Mercedes a Auto Union/Audi. V šedesátých letech se změnil profil okruhu a s ním přišly i nové série – Formule 1 v roce 1970 a později též šampionát superbiků. Závody MS silničních motocyklů se zde jezdily až do roku 1994.
Na této trati se v F1 poprvé jelo v roce 1970, Velkou cenu tehdy vyhrál Jochen Rindt, pozdější mistr světa in memoriam. Následně se Grand Prix z Hockenheimu vypařila na šest let. V roce 1977 byla obnovena po zavření Nürburgringu, od té doby až do roku 2006 vypadla jen jednou – v roce 1985, kdy se na rok vrátila GP Německa na Nürburgring. S touto tratí se také Hockenheim od roku 2007 dělí o pořadatelství Velké ceny Německa – závod pořádá každý sudý rok.
Série DTM na Hockenheim zavítala ve svém premiérovém roce 1984, kdy se jely dva závody. V prvním závodě zvítězil H. Grohs, ve druhém P. Oberndorfer. V této sezoně se stal šampionem DTM Volker Strycek. Hockenheimring se stal stálou součástí kalendáře DTM a ani jednou z něj nevypadl. Navíc je jedinou z tratí, která se v sezoně DTM jede dvakrát.

CHARAKTERRISTIKA
Okruh v Baden-Würrtembersku je permanentní závodní tratí, přístupnou od poloviny března do konce října. Dnešní poboda trati je díle Hermanna Tilkeho, který trať zkrátil a ztechničtěl. Okruh má poměrně drsný asfalt, který přináší dostatek gripu. Trať má též dvě konfigurace – GP okruh a krátký „International“, který se odpojuje přibližně v půlce druhé rovinky a navazuje na GP okruh v Mercedes-Areně.
Nejvíce vítězství má v novodobé historii DTM (od roku 2000) na kontě Bernd Schneider, pětinásobný šampion série, který zde vyhrál 6x. Nejúspěšnější značkou je Mercedes s 18 vítězstvími z šestadvaceti závodů.

FAKTY O TRATI
Délka tratě: 4 574 m
Časový limit: 1,5 hodiny
Počet zákrut: 15 (9 vpravo a 6 vlevo)
Traťový rekord: 1:34.140, Augusto Farfus, BMW M3 (2002)
První závod: 2001
Počet závodů: 26
Průměrná spotřeba paliva: 1,5 kg / kolo
Jízda na plný plyn: 66 %
Nejdelší sekce dráhy jetá na plný plyn – 1240 m
Ztráta způsobená množstvím paliva: 0,45 s / 10 kg
Opotřebení pneumatik: střední
Opotřebení brzd: střední – vysoké
Úroveň přilnavosti: střední
Kapacita tribun: 120 000 diváků

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact Us