-
Austrália
11.10.2014
18:00
44L -
Malajzia
25.10.2014
20:00
42L -
Bahrajn
08.11.2014
20:00
42L -
Čína
22.11.2014
20:000
43L -
Španielsko
06.12.2014
20:00
50L -
Monako
20.12.2014
20:00
59L -
Kanada
03.01.2015
20:00
53L -
Rakúsko
17.01.2015
20:00
53L -
Veľká Británia
31.01.2015
20:00
39L -
Nemecko
14.02.2015
20:00
50L -
Maďarsko
28.02.2015
20:00
50L -
Belgicko
14.03.2015
20:00
33L -
Taliansko
28.03.2015
20:00
40L -
Singapúr
11.04.2015
20:00
46L -
Japonsko
25.04.2015
20:00
40L -
Rusko
09.05.2015
20:00
39L -
USA
23.05.2015
20:00
42L -
Brazília
06.06.2015
20:00
53L -
Abú Zabí
20.06.2015
20:00
41L
-
Hockenheimring
04.07.2014
19:00
32kôl -
Oschersleben
18.07.2014
20:00
38kôl -
Hungaroring
01.08.2014
20:00
31kôl -
Norisring
15.08.2014
20:00
62kôl -
Moscow
29.08.2014
20:000
36kôl -
Spielberg
19.09.2014
20:00
35kôl -
Nürburgring
03.10.2014
20:00
37kôl -
Lausitzring
17.10.2014
20:00
39kôl -
Zandvoort
31.10.2014
20:00
33kôl -
Hockenheimring
14.11.2014
20:000
32kol
-
Hungaroring
07.10.2014
20:05
2x15m -
Red Bull
21.10.2014
20:05
2x15m -
Slovakia
04.11.2014
20:05
2x15m -
Panonia
18.11.2014
20:05
2x15m -
Salzburg
02.12.2014
20:05
2x15m -
Most
16.12.2014
20:05
2x15m -
Sachsering
30.12.2014
20:05
2x15m -
Assen
13.01.2015
20:05
2x15m -
Dijon
27.01.2015
20:05
2x15m -
Monza
10.02.2015
20:05
2x15m -
Valencia
24.02.2015
20:05
2x15m -
Brand Hatch
10.03.2015
20:050
2x25m -
Donington
24.03.2015
20:050
2x15m
-
Hockenheimring
25.11.2014
20:00
R S -
Slovakiaring
09.12.2014
20:00
R -
Hungaroring
23.12.2014
20:00
R -
Red Bull Ring
06.01.2014
20:00
R S -
Brno
20.01.2014
20:00
R -
Nürburgring
03.02.2014
20:00
R -
Panonia Ring
17.02.2014
20:00
R -
Norisring
03.03.2014
20:00
R S -
Kielce
17.03.2014
20:00
R -
Oschersleben
31.03.2014
20:00
R -
Salzburgring
14.04.2014
20:00
R S -
Sachsenring
28.04.2014
20:00
R -
Most
12.05.2014
20:00
R S -
Lausitzring
26.5.2014
20:00
R S
- Harmogram Vianočneho týždna + UptadePosted 10 roky ago
- Premiérový závod série GT opanoval VarmužkaPosted 10 roky ago
- Formula 1 VC ŠpanielskaPosted 10 roky ago
- Suzuki SalzburgRing.Posted 10 roky ago
Šampionem DTM se stal Pasztor
- Updated: Listopad 24, 2014

JVM liga Vás opět vítá, dnes přinášíme report z finálového závodu DTM.
Hockenheimring, Německo.
Záveřečný podnik sezony měl konečně přinést to očekávané rozuzlení boje o titul, který byl udržován až do posledního závodu.
Jako lídr přijel do Hockenheimu Standa Sehnal, jehož náskok se ale závodu po závodu lehce zmenšoval. To měl na svědomí jednak Danko Pásztor, který byl v pořadí druhý, a také Petr Varmužka, který bral adeptům na titul důležité body, protože vyhrál poslední tři závody.
Právě Varmužka byl tím mužem, který na Zandvoortu ukázal konkurenci svůj zadní nárazník už brzo po startu a své vedení až do konce nepustil. Výrazně se tak dotáhl na třetího Kubana, který měl před závodem náskok jen pět bodů.
Teď už se ale podíváme na výsledky kvalifikace:
1. Varmužka, 2. Uher, 3. Pásztor, 4. Sehnal, 5. Kuban, 6. Kadlčík, 7. Kuťka, 8. Votýpka, 9. Skalský, 10. Pavlíček, 11. Strejcovský a 12. Králíček.
V kvalifikaci se na čele neudálo žádné překvapení. Znovu zvítězil Petr Varmužka a zajistil si tak čtvrtou Pole Position v řadě. Za ním se umístil Tomáš Uher, který potvrdil doboru formu z Nizozemska, a oba adepti na titul v pořadí Pásztor – Sehnal. Začátek závodu tedy sliboval zajímavé boje.
A teď už k samotnému závodu.
V zaváděcím kole se žádnému ze závodníků nepovedlo udělat chybu a dovolit tak protivníkům mít o konkurenta méně a všichni se tak seřadili na rošt.
Start se vydařil napoprvé a skvělou reakci měl Uher, který už v polovině cesty k zatáčce Nordkurve byl na stejné úrovni jako Varmužka a navíc měl výhodu vnitřní stopy. Bravurně odjeli z roštu Kuban a Votýpka, kteří se posunuli na pozice 3 a 6. Kuban si svou pozici udržel i v první zatáčce, ale pořádnou smůlu musel překousnot Votýpka, z jehož auta šlehaly plameny už po prvních 200 metrech závodu! Pilot Mercedesu tedy musel odstoupit už zkraje hodinu a půl dlouhého maratonu.
Uher se usadil ve vedení a kontroloval druhého Varmužku, jehož atakoval skvěle startující Kuban. Sehnal si držel pozici 4 poté, co předjel Pásztora. Ve druhé zatáčce (Einfahrt Parabolica) mu ale Pásztor předjetí vrátil a dostal se zpět, na stejném místě se Kuban dostal na úroveň Varmužky a vyhlížel útočný manévr do zatáčky Spitzkehre. Šestý byl Kuťka, jenž využil výpadku Votýpky a také předjel Kadlčíka. Pilot zeleného BMW se propadl až na osmé místo za Skalského, další pozice zůstaly neměnné.
Pořadí po Einfahrt Parabolica: UHE – VAR – KUB – PAS – SEH.
Zatímco lídr Uher si ve vlásence Spitzkehre hlídal vedení, za ním se strhl boj pěti pilotů o druhé místo. Ačkoli se zdálo, že Kubanův Mercedes na topspeedu nestačí na BMW a Audi, tak se skvělým manévrem přesto protáhl na druhé místo. Za ním se seřadili v těsné blízkosti Varmužka, Pásztor a Sehnal. Kuťka, který útočil zezadu, se sice na chvíli octl na druhém místě, ale minul apex a propadl se zpět na šesté místo. Až do konce kola se pořadí neměnilo, ale poté se Varmužka dostal do smyku na výjezdu z poslední zatáčky Südkurve a spadl na poslední místo.
Pořadí po prvním kole: UHE – KUB – PAS – SEH – KUT.
Ve druhém okruhu si jezdci drželi své pozice až do vlásenky. Pak ale Pásztor ukázal, že s topspeedem je na tom o mnoho lépe než Kuban, a snadno ho předjel. Za nimi se bojovalo o čtvrté místo – Sehnal byl atakován Kuťkou, což vyústilo ve skvělý souboj v Mercedes-Areně. Slovenský pilot se neprosadil a na jeho místo se navíc dostal Skalský. Varmužka po chybě předjel Strejcovského, ale protože s Králíčkem oba chybovali v Mobil 1-Kurve, spadl zpět za něj.
Na začátku třetího kola se zformovala torjička Skalský – Kuťka – Kadlčík, která si to rozdala ve Spitzkehre. Skalský vyletěl a lehce tím ovlivnil i Kuťkovu stopu, přičemž se před oba prodralo zelené BMW Michal Kadlčíka. Kuťka si to ale nenechal líbit a v Mercedes-Areně vrátil Kadlčíkovi předjetí. Ten následně chyboval v Mobil 1-Kurve a do jeho vozu vletěli Pavlíček se Skalským. Na skupinu se dotáhl Varmužka, Pavlíček zatočil k mechanikům na opravu.
V několika dalších okruzích se pořadí ustálilo i přes boje o druhé místo. Jediným postupujícím vpřed byl Varmužka, který dotahoval Kadlčíka a nakonec ho udolal ve vlásence.
Pořadí po 15 minutách: Beze změny.
Závodníci se od sebe začali vzdalovat, výjimkou byl Sehnal, který sice dotahoval Kubana, ale poté dostal hodiny v Mobil 1-Kurve (jako obvykle) a ztratil. Na výjezdu z Mercedes-Areny chyboval i Varmužka a dostal se před něj Kadlčík. Pavlíček a Varmužka si odbyli svoje zastávky v boxech. Kadlčík se dotáhl na Kuťku a dostal se před něj v Opelkurve, lídr Uher následně zajel ke své první zastávce do boxů v 16. kole a vrátil se na čtvrtou pozici. Vedení převzal Danko Pásztor. Pavlíček zajel potřetí do boxů.
Pořadí po 30 minutách: PAS – KUB – SEH – UHE – KAD.
V této době nastal zlom – Pásztor hodně zpomalil a dotáhl se na něj Kuban. Sehnal si zajel do pitu pro nové gumy a palivo, stejně jako Kuťka. Kuban se před Pásztora protáhl ve Spitzkehre a ujal se vedení – jaký to závod! Varmužka se mezitím také posunul o pozici dopředu, když předjel Skalského, a ještě o dvě pozice, tentokrát kvůli zastávkám.
Pásztor poté jel do boxů, Kuban s Kadlčíkem ho následovali o kolo později, vedení v závodě se tedy znovu ujal Tomáš Uher. Pásztor měl skvělý out-lap a dostal se zpět na pozici 2 a hned za ním následoval Standa Sehnal, který jel po své zastávce skvěle a získal třetí místo. Kuban se tedy musel spokojit se čtvrtou příčkou. Varmužka se zasekl za Skalským na sedmém místě ten mu poté uvolnil cestu svou zajížďkou do boxu. Michal Strejcovský havaroval a skončil v 37. minutě. Sehnal po smyku spadl za Kubana.
Pořadí po 45 minutách: UHE – PAS – KUB – SEH – VAR; Out: PAV, STR, VOT.
Začátek druhé poloviny závodu se nesl ve znamení blížícího se souboje o třetí místo. Marek Kuban byl o něco slabší na kolo než Sehnal a stejný trend měl lídr MS s Petrem Varmužkou. V dohledné době se tedy dal očekávat velký boj, jenže tempo pilota RedBull Abt-Audi náhle oslabilo. Vysvětleno to bylo záhy, kdy Varmužka zajel k mechanikům. Už nyní stačilo dojet do cíle pro body – tři závodníci byli mimo závod. V dalších několika okruzích se nic nedělo.
Pořadí po první hodině: UHE – PAS – KUB – SEH – VAR.
Právě po uplynutí jedné hodiny vypadl ze závodu Michal Kadlčík. Příčina je neznámá, jisté je jen to, že naposledy se na trati vyskytl v brzdné zóně před vlásenkou Spitzkehre. Varmužka se tedy vrátil na páté místo. Na trati se začalo bojovat mezi Skalským a Kuťkou, ale Kuťka svou pozici na čas uhájil. Danko Pásztor zajel z druhého místa do boxů, byl tam i vedoucí Uher, ale stejně se vrátil na prvním místě. Následně se v boxu počtvrté octl Pavlíček, Kuťka si vyměňoval pozici se Skalským.
Ve čtyřicátém kole dostal Tomáš Uher smyk na studených gumách v Mercedes-Areně a poškodil si vůz. Propadl se tak až za Sehnala, který jel do boxu s ním. Ve vedení se octl Marek Kuban, který vedl před Pásztorem, ale musel ještě do pitu. V boxech už byli všichni až na provizorního lídra, který se tam ale objevil ve dvaačtyřicátém kole.
Varmužka se dotáhl na Sehnala, ale po jednom útoku ve Spitzkehre mu prozatímní lídr MS ujel. Mirek Skalský se po takřka třičtvrtěhodinové jízdě za Kuťkou konečně prosadil na šesté místo. V závodě po dalším smyku skončil Tomáš Uher, Sehnal se prosadil před Kubana. Varmužka zajel do pitu ke své poslední zastávce.
Pořadí 15 minut před koncem: PAS – SEH – KUB – VAR – KUT.
Na začátku poslední čtvrthodinovky se Kuťka odpoutal od Skalského, který opět podlehl ve vzájemném souboji. Danko Pásztor na čele si budoval čím dál tím větší náskok a bylo jen na Sehnalovi, aby udržel druhé místo a tím pádem i titul. Sehnal ovšem udělal osudovou chybu – v poslední zatáčce 50. kola dostal smyk a spadl jak za Marka Kubana na třetí místo. Mirek Skalský podruhé zdolal svou Nemesis Kuťku a ujal se páté příčky.
Pořadí 5 minut před koncem: PAS – KUB – SEH – VAR – SKA – KUT – PAV.
Nedlouho před konce jsme byli svědky závěrečné snahy Standy Sehnala dostat se zpět na druhé místo. Jeho stíhací jízda skončil necelé tři minuty před koncem, kdy se dotáhl zpět na Marka Kubana. Mirek Skalský mezitím zahodil šanci na páté místo chybou, Tomáš Kuťka měl nyní veliky náskok. Miroslav Pavlíček sice měl tříkolovou ztrátu na lídra, ale stále se držel na 7. pozici.
V čase 89:27 zahájil lídr závodu Danko Pásztor předposlední kolo. Na druhé místo se probojoval Standa Sehnal, ale věděl, že aby získal titul, musel by dohnat lídra. Třetí jel Marek Kuban s rezervou na čtvrtého Varmužku.
Do posledního okruhu najeli piloti v pořadí Pásztor – Sehnal – Kuban v rozmezí 0,6 sekundy! V první zatáčce se ještě všichni tři udrželi na trati, ale na výjezdu ze zákruty Einfahrt Parabolica se událo něco, co rozhodlo celé mistrovství: Standa Sehnal byl příliš ostrý na plyn a vletěl do bariéry, což ho stálo stříbrný stupínek a také šampionát! DANKO PÁSZTOR totiž udržel první pozici až do cíle a mohl se radovat z titulu série DTM. Těsně na druhém místě na Hockenheimu skončil Marek Kuban, třetí nakonec dojel Standa Sehnal, který v konečném pořadí prohrál o tři body.
A zde je konečné pořadí závodu i série DTM:
1. PÁSZTOR
2. KUBAN
3. SEHNAL
4. VARMUŽKA
5. KUŤKA
6. SKALSKÝ
7. PAVLÍČEK
DNF Uher, Kadlčík, Králíček, Strejcovský, Votýpka
Konečné pořadí šampionátu:
1. PÁSZTOR 164 b., 2. SEHNAL 161 b., 3. KUBAN 139, 4. VARMUŽKA 124, 5. KUŤKA 96.
Děkujeme Vám za skvělé závodní zážitky a s Deutsche Tourenwagen Masters příští rok opět naviděnou!